GENEL BİLGİLER
İzmir Bakırçay Üniversitesi Tarih Bölümü, 2019’da kurularak, 2020-2021 yılında ilk lisans öğrencilerini kabul etmiştir. 2021-2022 yılında bölüm bünyesinde Yakınçağ Tarihi Tezli Yüksek Lisans programı açılmış ve ilk öğrencileri ile eğitime başlamıştır. 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılında ise Tarih Tezli Yüksek Lisans ve Tarih Tezsiz Yüksek Lisans öğrencilerini kabul etmiştir. Tarih Doktora programları açılması için çalışmalarımız devam etmektedir.
Bölüm olarak, misyon ve vizyonumuza uygun şekilde, Tarih bölümünü tercih eden öğrencilerimize, nesnel ve objektif bakış açısıyla tarihî bilgileri tahlil etme, alanının gereklilikleri olan kaynaklara ulaşabilme, bulunan kaynakları okuyup yorumlama, Türk ve dünya tarihinin farklı dönemlerini karşılaştırmalı yaklaşımlarla yorumlama becerisini kazandırmaktır. Alanında uzman öğretim üyelerimiz ile, öğrencilerimize 8 yarıyıl boyunca, Türk ve Dünya tarihini objektif bir bakış açısı ile analiz edecek ve birinci el tarih kaynaklarını okumada yardımcı olacak başta Osmanlıca olmak üzere çeşitli dersler verilmektedir. Bunların dışında öğrencilerimizi geliştirecek faaliyetler ve organizasyonlar düzenlenmektedir. Türkiye’nin her yerinden alanında uzman bilim insanları üniversitemize gelerek öğrencilerimiz ile sempozyumlar, söyleşiler, konferanslar, imza günleri ve çeşitli bağlamlarda buluşmakta, onlara deneyimlerini aktarmaktadır. Ayrıca sosyal faaliyetlerimizle öğrencilerimizin sadece akademik değil, insanî beceriler de kazanmaları amaçlanmaktadır.
Kısacası Bakırçay Tarih Bölümü olarak, öğrencilerimizin iyi bir eğitimci veya araştırmacı olmalarını, yaşam boyu öğrenmeyi kendilerine düstur edinmelerini hedefliyoruz. Bölümümüz mezunları yüksek lisans ve doktora programları ile akademik kariyerlerine devam edebilir, kamuda ve özel sektörde öğretmenlik yapabilir, kütüphane ve müzelerden, gazetelere ve arşivlere birçok farklı alanda istihdam edilebilir. Bölüm olarak en temel amacımız öğrencilerimizin geniş bir istihdam yelpazesinde çalışabilecek altyapıya sahip, değişen dünyayı algılayan, kendini ve içinde yaşadığı toplumu dünya içerisinde doğru bir yere konumlandıran nitelikte bireyler olmalarıdır.